Vânzări de peste 1.000.000 de euro ale companiilor fondate de studenții EA – The Entrepreneurship Academy
În plin blocaj economic, studenții la facultatea de antreprenoriat The Entrepreneurship Academy au avut în iunie record de încasări pentru startup-urile lor. Flip este o platformă de vânzări de telefoane mobile second-hand, lansata in Decembrie 2019. George Moroianu, proaspat absolvent si co-fondator Flip declara: “Ne-am concentrat pe nevoia romanilor de a tranzactiona usor si in siguranta electronice reconditionate, si chiar in conditii de pandemie, in ultimele 3 luni ne-am dublat vanzarile de la o luna la alta”.
În total, cei peste 100 de studenți ai facultății lucrează la zeci de idei în diferite stadii de dezvoltare. Dintre ele, multe au devenit companii după ce au dezvoltat și validat produsele pe piață. Aceste companii au totalizat în acest an academic, din septembrie și până în prezent, un volum total de vânzări de peste 1.000.000 Euro.
Printre afacerile studenților se numără agenții de digital marketing și social media, ca Difrnt și Brandify, companii dedicate comerțului cu produse tehnologice sau accesorii ca Flip și Ezstick, dar și companii dedicate dezvoltării de soluții tehnologice avansate, de tip software de automatizare – Creative Motion, dezvoltare de soluții de marketing bazate pe realitate augmentată – Think AR, sau tipărire 3D – Printed.
Alți studenți activează în industria de frumusețe prin produse naturale – NutriSkin și Humance sau prin servicii de înfrumusețare oferite de către experți la clienți acasă prin platforma Glow2Go. Zoe Studio și Fustițe cu Luminițe sunt două afaceri care oferă haine personalizate către companii sau persoane fizice.
Înțelegând nevoile companiilor, TeenTank oferă echipe de tineri și un proces de consultanță dedicat inovației, iar Comitetul de Idei, construit de 3 studenți pe conceptul unui examen din facultate, propune companiilor sprinturi de 48h pentru soluționarea celor mai importante probleme.
Alegerea ideilor, prototipurilor și a proiectelor la care lucrează le revine exclusiv studenților, rolul profesorilor experți, al coach-ilor echipelor, al mentorilor și investitorilor din comunitatea EA fiind de a le oferi cunoștințe, încredere și ghidaj pentru reușita proiectelor antreprenoriale.
Cifra de afaceri cumulată de 1,000,000 Euro pentru un ecosistem de startup-uri create de studenți e importantă din cel puțin două motive. Unul e că poate servi ca sursă de inspirație pentru dezvoltarea unui curriculum de antreprenoriat relevant pentru școli și licee. Al doilea e că poate accelera interesul guvernului și a sistemului financiar să dezvolte opțiuni de finanțare pentru creșterea acestor afaceri la început de drum. Deja, în aceste companii au avut încredere investitori importanți din România, fondurile atrase ca investiții de către studenții EA în acest an academic, într-o perioadă cu atât de multă incertitudine, totalizând peste 400.000 Euro.
„In timp ce facultatile publice predau multa teorie si si pregatesc tineri pentru roluri stabile mai ales in sistemul public, misiunea noastra este sa cream spirit si competente antreprenoriale, precum si abilitatea de a invata impreuna cu altii, pentru ca tinerii ce ies din facultate sa intre in mediul privat si sa se descurce foarte bine in contexte cu multa incertitudine, ca cel in care traim astazi”, declara Ilinca Paun, co-fondator al facultatii de business EA – The Entrepreneurship Academy.