Cerere de propuneri de proiecte 2016/proiect pilot – programul MEDIA – Educația privind mass-media pentru toți

Comisia Europeana, prin intermediul Directiei Generale «Retele de Comunicare, Continut si Tehnologii», a lansat cererea de propuneri de proiecte 2016/proiect pilot privind sprijinirea initiativelor orientate catre dezvoltarea abilitatilor cetatenilor fata de continutul comunicat de mass-media.

Titlul cererii: «Educatia privind mass-media pentru toti»

Program/Subprogram: “Europa Creativa – Media”

Data limita pentru depunerea aplicatiilor: 14 octombrie 2016

Bugetul total al cererii: 250.000 € ; se acorda maximum 125.000€/proiect si 75% cofinantare.

Eligibilitate: orice entitate publica sau privata din UE, respectiv autoritati publice locale, regionale si nationale, ONG-uri, asociatii, institutii de educatie, centre de cercetare, agentii, etc.

Obiectivul proiectului pilot este de a experimenta acțiunile care dezvoltă gândirea critică față de mass-media în rândul populației și a testa fezabilitatea și utilitatea unor astfel de acțiuni. Gândirea critică include, printre alte abilităṭi, capacitatea de a face distincție între informații ṣi propagandă, a deconstrui comunicarea media și a
interacționa cu media socială într-un mod conștient.

Tipuri de acṭiuni cofinanṭate:

Priorităṭi:
– grupul ṭintă trebuie să fie populaṭia, indiferent de vârstă;
– unele acṭiuni ar trebui să includă persoane mai putin favorizate, minorităṭi sau indivizi care pot fi marginalizaṭi din punct de vedere social.

Tipuri de acṭiuni cofinanṭate:

– crearea unui material multi-media on-line ṣi a unor instrumente interactive pentru creṣterea capacităṭii cetăṭenilor de a dobândi o înṭelegere critică mai bună privind mass-media ṣi interacṭiunea cu aceasta;
– conștientizare și diseminare eficientă a materialelor create de proiect sau a altor materiale/activități care pot fi adaptate în același scop, în special prin intermediul rețelelor care pot servi ca multiplicatori;
– diseminarea eficientă a bunelor practici: conferințe, ateliere de lucru, platforme și/sau training-uri on-line;
– campanii de media socială menite să ajute cetățenii să interacționeze cu noile media într-o manieră conṣtientă;
– activități cu comunități sau rețele locale pentru a adapta și a face accesibile unele dintre instrumentele de comunicare create de proiect pentru minorități, persoane cu nivel scăzut de calificare sau persoane expuse riscului de a fi marginalizate social;
– orice altă acṭiune inovatoare relevantă care poate forma abilităṭi pentru ca cetăṭenii să fie capabili să distingă informaṭiile de propagandă sau sa le formeze acestora spiritul critic

Durata acṭiunilor trebuie să fie de maximum 12 luni.

Informatii suplimentare:
Comisia Europeană aṣteaptă propuneri care să acopere cel puṭin 5 state membre si cel puṭin 3 limbi oficiale ale UE.

Aplicaṭiile pot fi depuse în oricare limbă oficială a UE.

Fisa de prezentare se regaseste în anexa.

Sursa: www.uncjr.ro